BERITA TERKINI

BN memang tepati janji, tengok ni


1 hour and 50 minutes ago

Ketua Pembangkang, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi menyelar sikap pemimpin Pakatan Harapan sebagai munafik apabila mengemukakan pelbagai helah dan alasan apabila gagal menunaikan manifesto piliha... .. selanjutnya ..

Ahli parlimen PH buat perangai lama


1 day, 2 hours, and 34 minutes ago

Provokasi dan bertikam lidah sudah dijangka apabila sesi parlimen penggal ke 14 membuka tirai hari ini. Dari hari pertama semasa majlis angkat sumpah sudah kelihatan riak dari pembangkang untuk cub... .. selanjutnya ..

Live sidang parlimen 18 Julai kecoh! Update:Ramkarpal diarah keluar, digantung


1 day, 7 hours, and 36 minutes ago

Panas pagi tadi apabila kerajaan dan pembangkang bertikam lidah mengenai isu 'pemuda UMNO samseng'. Ikuti sambungan di sebelah petang .. Hari pertama perbahasan usul menjunjung kasih titah Yang di-... .. selanjutnya ..

Bajet kewangan 2018: Apa pendirian PAS?


1 day, 9 hours, and 28 minutes ago

Masih ingat mengenai pendirian PAS ketika pembentangan bajet kewangan 2018 tahun lalu? Itu bukan sekali malah 3 tahun berturut-turut mereka bersikap berkecuali. Mereka mengambil sikap berkecuali. A... .. selanjutnya ..

Najib jahil atau buat - buat jahil?


1 day, 9 hours, and 28 minutes ago

Bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak secara peribadi mempengerusikan mesyuarat jawatankuasa tender untuk projek LRT3 dan tidak boleh menggunakan alasan kejahilan sebagai tidak mengetahui ko... .. selanjutnya ..

Isu sebenar perlantikan speaker dewan rakyat terbongkar!


2 days, 13 hours, and 5 minutes ago

Kecoh hari ni apabila pembangkang yang terdiri daripada BN dan PAS bertindak keluar dewan kerana membantah perlantikan speaker Dewan Rakyat kerana dakwa mereka tidak mengikut prosuder dan melanggar... .. selanjutnya ..

Di mana 'singa2' dalam Pakatan Harapan


6 days and 27 seconds ago

Pakatan Harapan setelah mengambil alih kerajaan menghadapi serangan bertubi-tubi dari luar dan dalam. Pihak pembangkang (UMNO dan PAS) kini dilihat begitu rancak memainkan isu perkauman dan Islam. ... .. selanjutnya ..

PRK Sungai Kandis, PAS nak undi PH atau UMNO?


8 days, 1 hour, and 34 minutes ago

Hari ini UMNO mengumumkan untuk bertanding dalam PRK Sungai Kandis. Peliknya mereka akan menggunakan logo sendiri tanpa lagi 'berpelukan' dengan rakan sekutu dalam Barisan Nasional. Nampak gayanya ... .. selanjutnya ..

Itu bukan barang kemas saya ....


8 days, 14 hours, and 41 minutes ago

Saya nak tanya, ini barang kemas siapa yang punya? Ini bukan saya yang punya, syarikat tu hantar bagi saya tengok-tengok je, saya tak beli pun. Baik hati betul syarikat tu bagi 'pinjam' untuk tengo... .. selanjutnya ..

PAS bila nak saman?


9 days, 1 hour, and 7 minutes ago

Mungkin lepas ni, PAS akan cepat bertindak untuk menyaman pihak yang menuduh mereka 'makan' duit UMNO. Pada penghujung Mei 2018 pun PAS Terengganu dah keluarkan statement untuk menyaman Mahfuz Omar... .. selanjutnya ..

Respon awal PAS mengenai kes perbicaraan Najib Razak


14 days, 16 hours, and 9 minutes ago

Proses keadilan perbicaraan bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak perlu melibatkan semua institusi dan entiti perundangan, khususnya pihak mahkamah, masyarakat awam serta media, kata Setiaus... .. selanjutnya ..

Tommy Thomas vs Shafee Abdullah, siapa lebih handal!


15 days and 20 minutes ago

Thommy Thomas vs Shafee Abdullah. Mana lebih handal? Menconteng Untuk Perubahan™ cuba mencari maklumat kedua-dua peguam tersebut. Pengalaman luas kedua-dua peguam membuatkan rakyat ternanti-nanti p... .. selanjutnya ..

Memahami pertuduhan terhadap Najib Razak


15 days, 6 hours, and 10 minutes ago

SRC International Sdn Bhd (SRC) diasaskan sebagai sebuah "syarikat sumber strategik" pada 7 Jan 2011. Syarikat itu ditubuhkan atas cadangan oleh bekas ketua pengarah eksekutif 1MDB, Datuk Shahrol A... .. selanjutnya ..

Perkembangan perbicaran kes Najib Razak


15 days, 6 hours, and 15 minutes ago

Berikut adalah maklumat terperinci kes perbicaraan Dato' Seri Najib Razak. Urutan artikel dari bawah: Memahami pertuduhan terhadap Najib Razak Najib Razak ditahan SPRM, didakwa esok! Hasil rampasan... .. selanjutnya ..

Najib Razak ditangkap!


15 days, 6 hours, and 26 minutes ago

Bekas perdana menteri Datuk Seri Najib Razak akan didakwa di mahkamah esok. Menurut Pasukan Petugas Khas 1MBD Najib sudah ditangkap di rumahnya kira-kira jam 2.35 petang ini. Katanya Najib ditahan ... .. selanjutnya ..

Perincian harta rampasan di rumah Najib Razak mencecah RM1.1 billion


15 days, 6 hours, and 31 minutes ago

Satu Malaya malah satu dunia terkejut. Dari mereka yang bekerja ke ladang sehinggalah yang berhawa dingin. Jumlah setakat ini sudah mencecah RM1.1 billion! Bukan RM1,100 ... gaji rakyat yang terama... .. selanjutnya ..

Kenapa tak ada yang 'melolong' Menteri banyak dari kaum Cina?


17 days, 1 hour, and 20 minutes ago

Sebelum pilihan raya, pernah tak pembaca mendengar hujah politik bahawa DAP akan dominan, DAP akan mempengaruhi pemerintahan. Ramai Menteri dari DAP. Saya sendiri pernah berhujah dengan seorang sah... .. selanjutnya ..

Gabungan UMNO - PAS makin dekat?


19 days, 2 hours, and 35 minutes ago

Satu pihak kata tak teringin, satu pihak kata akan dikaji. Tanya lain pemimpin macam-macam jawapan. Tembok besar itu bakal runtuhjika ada isu mendesak atau kelangsungan survivor politik pemimpin ke... .. selanjutnya ..

Kentut la .....


24 days, 2 hours, and 22 minutes ago

Hari ni kecoh ddengan isu Menteri Kewangan, Lim Guan Eng guna 3 bahasa dalam sidang akhbar kementerian itu minggu lepas. Ia dimulakan oleh facebook BN kemudian disebarkan melalui media masa. Penyok... .. selanjutnya ..

Setiausaha Syura Ulamak PAS kata PH tidak beriman dengan dosa pahala


24 days, 3 hours, and 50 minutes ago

"Tidak mustahil rakyat akan memilih Pas pada PRU15 nanti untuk menerajui kerajaan Malaysia kerana Pas terbukti boleh mengotakan segala janji dalam manifesto,” kata Setiausaha Majlis Syura Ulamak Pa... .. selanjutnya ..

Ini kerja baru Raifizi


25 days, 14 hours, and 34 minutes ago

Naib Presiden PKR, Rafizi Ramli yang sebelum PRU14 lalu lantang mengkritik kerajaan BN sekarang memberi tumpuan terhadap perniagaannya. Rafizi berkata, beliau sekarang mengusahakan bisnes sendiri i... .. selanjutnya ..

Siti Kasim ditahan polis


25 days, 16 hours, and 37 minutes ago

Peguam Siti Kasim ditahan polis atas dakwaan menculik dan menghalang pihak berkuasa menjalankan tugas. Tangkapan itu, yang disiarkan secara langsung menggunakan aplikasi Facebook Live, didakwa berk... .. selanjutnya ..

Betul ke PAS tidak 'berahi' dengan UMNO?


26 days, 7 hours, and 37 minutes ago

Sebelum pilihan raya, sanggup jadi king maker. sanggup bersekududukan. Tapi lepas pilhan raya, bila dah tak dapat jadi king maker, macam-macam jawapan. Tak berahi la kat UMNO. hahahahahaha. Bukanka... .. selanjutnya ..

Polis dah berjaya kesan lokasi Jamal?


26 days, 10 hours, and 50 minutes ago

Berani kerana benar, takut kerana salah. Tapi si Jamal ni mana kenal reti malu. Sama ada sasau atau mereng atau mungkin meroyan kerana BN dah tumbang. "Don't worry, besok gua menang ketua Pemuda Um... .. selanjutnya ..

Penyokong muslim PH bakal masuk neraka kerana ...


26 days, 10 hours, and 50 minutes ago

Penulis orang jahil, bukan pandai selok belok hukum hakam agama. Tapi selalu kedengaran begini dari penyokong PAS apabila berbicara tentang politik dan hukum memilih undi dari kalangan non muslim. ... .. selanjutnya ..

Powered by Feed Informer